Reklamace

REKLAMAČNÍ ŘÁD

(ODPOVĚDNOST ZA VADY, ZÁRUKA, REKLAMACE)
 

Tento reklamační řád se řídí příslušnými ustanoveními Občanského zákoníku v platném znění a ustanoveními zákona č. 250/2007 Z. z. o ochraně spotřebitele a o změně zákona Slovenské národní rady č. 372/1990 Sb. o přestupcích v platném znění při odpovědnosti za vady a uplatňování odpovědnosti za vady prodávaných výrobků a poskytovaných služeb. 

  1. Prodávající odpovídá za vady produktu a kupující uplatní reklamaci bezodkladně u prodávajícího podle platného reklamačního řádu. Záruční doba na prodávané výrobky je stanovena všeobecným právním předpisem – Občanským zákoníkem platným v době prodeje.

  2. Na vyřizování reklamací se vztahuje platný reklamační řád. Kupující odesláním objednávky prodávajícímu potvrzuje, že byl řádně informován o podmínkách a způsobu reklamace produktu včetně údajů o tom, kde lze reklamaci uplatnit, a o provádění záručních oprav v souladu s ust. § 18 odst. 1 zákona č. 250/2007 Z. z. o ochraně spotřebitele a o změně zákona Slovenské národní rady č. 372/1990 Sb. o přestupcích v platném znění (dále jen „Zákon“).

  3. Reklamační řád se vztahuje na produkt zakoupený kupujícím od prodávajícího ve formě elektronického obchodu na internetové stránce elektronického obchodu prodávajícího, nebo prostřednictvím elektronické pošty, případně jinak.

  4. Reklamační řád v této podobě je platný pro všechny obchodní případy, pokud nejsou smluvně dojednány jiné záruční podmínky.

  5. Kupující má právo uplatnit u prodávajícího záruku jen na produkt, který vykazuje vady, které způsobil výrobce, dodavatel nebo prodávající, vztahuje se na něj záruka a byl zakoupen u prodávajícího.

  6. Kupující provede prohlídku produktu při jeho převzetí. Po zjištění vady produktu může uplatnit nároky z vad zjištěných při této prohlídce. Počas záruční doby má zákazník právo na bezplatné odstranění vady po předložení produktu prodávajícímu spolu s dokladem o koupi.

  7. Pokud produkt vykazuje vady, má zákazník právo uplatnit reklamaci u prodávajícího v souladu s ustanovením § 18 odst. 2 zákona o ochraně spotřebitele prostřednictvím elektronické pošty nebo telefonického kontaktu.

  8. Reklamační řízení u produktu, který lze objektivně předložit prodávajícímu, začíná dnem, kdy jsou splněny všechny následující podmínky:

    1. reklamovaný produkt spotřebitel předložil na adresu (expedičního skladu): Little Luna s. r. o., Pod lesom 745/34, 044 20 Malá Ida, Slovensko, IČO: 51 775 751,

    2. spolu s reklamovaným produktem byl na výše uvedenou adresu předložen doklad o koupi – pokladní doklad (faktura), jméno a adresa spotřebitele, případně telefonický kontakt, přesný popis vady produktu, případně jak k vadě produktu došlo.

  9. Vzor reklamačního protokolu je dostupný na adrese: http://www.littleluna.sk/reklamacnyprotokol.pdf spotřebitel vyplní v reklamačním protokolu kolonky v bodech a–g a reklamační protokol odešle prodávajícímu elektronickou poštou, nebo Slovenskou poštou, případně osobně na výše uvedené adrese.

  10. Začátek reklamačního řízení je zároveň dnem uplatnění reklamace. Reklamovaný produkt kupující předloží na místě uvedeném v tomto reklamačním řádu /bod 8.a./.

  11. V místě určeném k přijímání reklamací je prodávající povinen zajistit přítomnost osoby pověřené vyřizovat reklamace v souladu s ust. § 18 odst. 3 Zákona.

  12. Kupující uplatňuje odpovědnost za vady produktu u prodávajícího bez zbytečného odkladu.

  13. Prodávající vydá v den přijetí reklamace kupujícímu doklad o přijetí reklamace zboží v písemné formě, např. ve formě e-mailu, nebo v písemné podobě, ve kterém je povinen přesně označit vady zboží v souladu s ust. § 18 odst. 5 Zákona.

  14. Pokud spotřebitel uplatní reklamaci, prodávající nebo jím pověřený zaměstnanec či určená osoba je povinen poučit spotřebitele o jeho právech podle všeobecného předpisu a na základě rozhodnutí spotřebitele, které z těchto práv spotřebitel uplatňuje, je povinen určit způsob vyřízení reklamace podle § 2 písm. m) ihned, ve složitých případech nejpozději do 3 pracovních dnů ode dne uplatnění reklamace, v odůvodněných případech, zejména pokud se vyžaduje složité technické zhodnocení stavu výrobku nebo služby, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Po určení způsobu vyřízení reklamace se reklamace vyřídí ihned, v odůvodněných případech lze reklamaci vyřídit i později; vyřízení reklamace však nesmí trvat déle než 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Po uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit nebo má právo na výměnu produktu za nový produkt.

  15. Kupující si neuplatňuje záruku na vady, na které byl prodávajícím v době uzavírání smlouvy upozorněn.

  16. Nárok na uznání záruky u prodávajícího kupujícím zaniká:

    1. nepředložením dokladu o zaplacení (kopii dokladu doporučujeme kupujícímu si zajistit a ponechat), dodacího listu,

    2. uplynutím záruční doby produktu,

    3. mechanickým poškozením produktu způsobeným kupujícím,

    4. používáním produktu v podmínkách, které neodpovídají přirozenému prostředí,

    5. neodborným zacházením, obsluhou, nebo zanedbáním péče o produkt,

    6. poškozením produktu nadměrným zatěžováním, nesprávnou manipulací, nebo používáním v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci, všeobecnými zásadami, technickými normami nebo bezpečnostními předpisy platnými v SR,

    7. poškozením produktu neodvratitelnými nebo nepředvídatelnými událostmi,

    8. poškozením produktu náhodnou zkázou a náhodným zhoršením, jiným neodborným zásahem, poškozením či atmosférickou elektřinou nebo jiným zásahem vyšší moci, neoprávněným zásahem do produktu.

  17. Prodávající je povinen vyřídit reklamaci a ukončit reklamační řízení jedním z následujících způsobů:

    1. předáním opraveného produktu,

    2. výměnou produktu,

    3. vrácením kupní ceny produktu,

    4. vyplacením přiměřené slevy z ceny produktu,

    5. písemnou výzvou k převzetí prodávajícím určeného plnění,

    6. odůvodněným zamítnutím reklamace produktu.

  1. Prodávající je povinen o vyřízení reklamace kupujícímu vydat písemný doklad nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace.

  2. Záruční doba je 24 měsíců u prodaného zboží a při zhotovení věci na zakázku ode dne uzavření kupní smlouvy. Záruční doba na použitý tovar je 12 měsíců. Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou kupující nemohl zboží používat z důvodu záruční opravy zboží.

  3. Jde-li o odstranitelnou vadu, bude reklamace vyřízena následujícím způsobem:

    1. prodávající zajistí odstranění vady, nebo

    2. prodávající vadný produkt vymění za nový, totožný jako reklamovaný produkt.

  4. Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit, nebo o opakovanou odstranitelnou vadu, nebo o větší počet různých odstranitelných vad, a které brání tomu, aby mohl být produkt řádně užíván jako bezvadný, prodávající vyřídí reklamaci:

    1. zrušením kupní smlouvy, nebo na žádost zákazníka výměnou produktu za jiný funkční, stejných nebo lepších technických parametrů, nebo

    2. v případě, že nemůže prodávající provést výměnu produktu za jiný, vyřídí reklamaci vystavením dobropisu na vadný produkt.

  5. Pro účely reklamace se za opakovanou odstranitelnou vadu považuje výskyt a odstranění téže odstranitelně vady více než dvakrát.

  6. Pro účely reklamace se za větší počet různých odstranitelných vad považuje výskyt a odstranění více než dvou různých odstranitelných vad.

  7. V případě, že prodávající ukončí reklamační řízení jako zákonem odůvodněné zamítnutí reklamace, ale vada produktu podle spotřebitele objektivně existuje a nebyla odstraněna, může si kupující uplatnit své právo na odstranění vady produktu prostřednictvím soudu.

  8. Záruka se nevztahuje na neodborný zásah do produktu, resp. nedodržení postupu uvedeného v návodu k použití – u produktů, u kterých takový postup vyplývá z povahy výrobku.

  9. Poučení pro spotřebitele:

    • Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna. Prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit.

    • Kupující může místo odstranění vady požadovat výměnu produktu, nebo pokud se vada týká jen součásti produktu, výměnu součásti, pokud tím prodávajícímu nevzniknou nepřiměřené náklady vzhledem k ceně produktu nebo závažnosti vady.

    • Prodávající může vždy místo odstranění vady vyměnit vadný produkt za bezvadný, pokud to kupujícímu nezpůsobí závažné obtíže.

    • Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby se produkt mohl řádně užívat jako produkt bez vady, má kupující právo na výměnu produktu nebo má právo od smlouvy odstoupit. Tato stejná práva přísluší kupujícímu i tehdy, jde-li sice o vady odstranitelné, avšak kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad produkt řádně užívat.

    • Jde-li o jiné neodstranitelné vady, má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny produktu.

  

ALTERNATIVNÍ ŘEŠENÍ SOUDNÍCH SPORŮ

  1. Spotřebitel má právo obrátit se na prodávajícího se žádostí o nápravu e-mailem na: info@littleluna.cz, nebo písemně na adresu: Little Luna s. r. o., Pod lesom 745/34, 044 20 Malá Ida, IČO: 51 775 751, pokud není spokojen se způsobem, kterým prodávající vyřídil jeho reklamaci, nebo pokud se domnívá, že prodávající porušil jeho práva. Pokud prodávající odpoví na tuto žádost zamítavě nebo na ni neodpoví do 30 dnů od jejího odeslání, má spotřebitel právo podat návrh na zahájení alternativního řešení sporu subjektu alternativního řešení sporů (dále jen subjekt ARS) podle zákona 391/2015 Z. z. Subjekty ARS jsou orgány a oprávněné právnické osoby podle § 3 zákona 391/2015 Z. z. Návrh může spotřebitel podat způsobem určeným podle § 12 zákona 391/2015 Z. z.

  2. Spotřebitel může podat stížnost také subjektům alternativního řešení sporů RSO, které jsou uvedeny online na http://www.economy.gov.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov.

  3. Alternativní řešení sporů může využít pouze spotřebitel – fyzická osoba, která při uzavírání a plnění spotřebitelské smlouvy nejedná v rámci předmětu své podnikatelské činnosti, zaměstnání nebo povolání. Alternativní řešení sporů se týká pouze sporu mezi spotřebitelem a prodávajícím vyplývajícího ze spotřebitelské smlouvy nebo souvisejícího se spotřebitelskou smlouvou.

Alternativní řešení sporů se týká pouze smluv uzavřených na dálku. Alternativní řešení sporů se netýká sporů, kde hodnota sporu nepřevyšuje částku 20 EUR. Subjekt ARS může od spotřebitele požadovat úhradu poplatku za zahájení alternativního řešení sporu maximálně do výše 5 EUR s DPH.

 

V Košicích, dne 01.01.2024