Obchodní podmínky

1. VŠEOBECNÁ USTANOVENÍ

Tyto všeobecné obchodní podmínky upravují práva a povinnosti smluvních stran vyplývající z kupní smlouvy uzavřené mezi:

Základní údaje

Prodávajícím:
Little Luna s. r. o., Pod lesom 745/34, 044 20 Malá Ida, Slovensko
IČO: 51 775 751
DIČ: SK2120778550
zapsaná v Obchodním rejstříku Okresního soudu Košice I, vložka číslo 44114/V
Číslo účtu: IBAN: SK54 0900 0000 0051 9807 6256
Kontaktní údaje:
tel.: +421 911 892 265
e-mail: info@littleluna.cz

(dále jen „prodávající“) kupujícím, jehož předmětem je koupě a prodej zboží na internetové stránce elektronického obchodu prodávajícího.  

Orgán dozoru:
Inspektorát SOI pro Košický kraj se sídlem v Košicích
Vrátna 3, P.O.BOX A-35, 040 65  Košice 1 
Odbor výkonu dozoru a Právní odbor
tel.: 055/622 07 81  fax: 055/622 45 47
e-mail: ke@soi.sk 

Adresa pro uplatnění reklamací, odstoupení od smlouvy, podnětů a stížností:

Little Luna s. r. o., Pod lesom 745/34, 044 20 Malá Ida, Slovensko, IČO: 51 775 751, e-mail: info@littleluna.cz

 

2. PŘEDMĚT SMLOUVY 

Předmětem smlouvy jsou pouze položky zboží a služeb (produktů) výslovně uvedené v kupní smlouvě – objednávce. Množství, vlastnosti, ceny a ostatní údaje obsažené na webové stránce prodávajícího jsou závazné.
Prodávající se zavazuje, že bude kupujícímu dodávat:

- produkt bez vad v souladu se specifikací nebo s vlastnostmi obvyklými pro daný druh,
- produkt vyhovující normám, předpisům a nařízením platným na území Slovenské republiky.

Smluvní strany se dohodly, že kupující odesláním objednávky prodávajícímu potvrzuje, že souhlasí s tím, že tyto všeobecné obchodní podmínky a jejich podmínky a ustanovení se budou vztahovat na všechny kupní smlouvy uzavřené na internetové stránce elektronického obchodu, kterou provozuje prodávající, na jejichž základě prodávající dodá produkt prezentovaný na uvedené internetové stránce kupujícímu (dále jen „kupní smlouva“), a na všechny vztahy mezi prodávajícím a kupujícím vzniklé zejména při uzavírání kupní smlouvy a reklamaci produktu.


3. STORNO OBJEDNÁVKY

Storno objednávky ze strany kupujícího:

Kupující má právo stornovat objednávku bez udání důvodu kdykoli před jejím závazným potvrzením a kupující má právo odstoupit od smlouvy, jejímž předmětem je dodání produktu, i před začátkem běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy. 

Pokud prodávající včas a řádně poskytl spotřebiteli informace o právu odstoupit od smlouvy podle § 3 odst. 1 písm. h), je spotřebitel oprávněn i bez uvedení důvodu odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo provozovnu prodávajícího do 30 dnů ode dne převzetí produktu.

Prodávající uplatní právo na úhradu škody zejména v případě nákupu produktu „na objednávku“, který bylo nutné na přání kupujícího zajistit, nebo v případě, že v souvislosti se zajištěním produktu došlo již k vynaložení prokazatelných nákladů. Storno poplatek může být do výše pořizovacích nákladů produktu.

Storno objednávky ze strany prodávajícího:

Storno objednávky ze strany kupujícího:

Kupující má právo stornovat objednávku bez udání důvodu kdykoli před jejím závazným potvrzením a kupující má právo odstoupit od smlouvy, jejímž předmětem je dodání produktu, i před začátkem běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy. 

Pokud prodávající včas a řádně poskytl spotřebiteli informace o právu odstoupit od smlouvy podle § 3 odst. 1 písm. h), je spotřebitel oprávněn i bez uvedení důvodu odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo provozovnu prodávajícího do 30 dnů ode dne převzetí produktu.

Prodávající uplatní právo na úhradu škody zejména v případě nákupu produktu „na objednávku“, který bylo nutné na přání kupujícího zajistit, nebo v případě, že v souvislosti se zajištěním produktu došlo již k vynaložení prokazatelných nákladů. Storno poplatek může být do výše pořizovacích nákladů produktu.

Storno objednávky ze strany prodávajícího:

Prodávající si vyhrazuje právo zrušit objednávku nebo její část v těchto případech:

- objednávku nebylo možné závazně potvrdit (chybně uvedené telefonní číslo, nedostupný kupující, kupující neodpovídá na e-maily apod.).

Všeobecné obchodní podmínky jsou neoddělitelnou součástí kupní smlouvy. V případě, že prodávající a kupující uzavřou písemnou kupní smlouvu, ve které si dohodnou podmínky odchylně od všeobecných obchodních podmínek, budou ustanovení kupní smlouvy upřednostněna před všeobecnými obchodními podmínkami.


 

 4. ZPŮSOB UZAVÍRÁNÍ KUPNÍ SMLOUVY 

  1. Kupní smlouva je uzavřena závazným akceptováním návrhu na uzavření kupní smlouvy kupujícího prodávajícím ve formě e-mailové zprávy kupujícího zaslané prodávajícímu, nebo ve formě kupujícím vyplněného a odeslaného formuláře na internetové stránce prodávajícího, nebo ve formě telefonické objednávky kupujícího prodávajícímu (dále jen „objednávka“).

  2. Závazným akceptováním objednávky kupujícího prodávajícím je telefonické nebo e-mailové potvrzení, případně potvrzení prostřednictvím soukromé zprávy prodávajícím kupujícímu o akceptaci objednávky po předchozím přijetí objednávky kupujícím označené jako „potvrzení objednávky“.

  3. Závazné akceptování objednávky obsahuje údaje o názvu a specifikaci produktu, jehož prodej je předmětem kupní smlouvy, dále údaje o ceně produktu a/nebo jiných služeb, název a údaje o místě, kde a jak má být produkt dodán, a údaje o ceně, podmínkách, způsobu a termínu dodání produktu, případně další údaje.

 5. PRÁVA A POVINNOSTI PRODÁVAJÍCÍHO

  1. Prodávající je povinen:
    1. dodat na základě objednávky potvrzené prodávajícím kupujícímu produkt v dohodnutém množství, kvalitě, termínu a zabalit jej nebo vybavit k přepravě způsobem potřebným k jeho uchování a ochraně,
    2. zajistit, aby dodaný produkt splňoval povinnosti stanovené v platných právních předpisech SR,
    3. předat kupujícímu nejpozději spolu s produktem v písemné nebo i elektronické podobě všechny doklady potřebné k převzetí a užívání produktu a další doklady předepsané platnými právními předpisy (údaje o vlastnostech produktu, návody k montáži, obsluze, použití, údržbě, bezpečnostní upozornění ve slovenském jazyce, formulář pro odstoupení od smlouvy, záruční list/pokud je požadován spotřebitelem, resp. pokud prodávající poskytne delší záruční dobu než je zákonná záruční doba/ doklad o koupi produktu).
  2. Prodávající má právo na řádné a včasné zaplacení kupní ceny od kupujícího za dodaný produkt.

6. PRÁVA A POVINNOSTI KUPUJÍCÍHO

  1. Spotřebitel je oprávněn bez uvedení důvodu písemně odstoupit od smlouvy ve lhůtě čtrnácti dnů (Zákon č. 102/2014 Z. z. o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo provozovnu prodávajícího) ode dne převzetí produktu nebo uzavření smlouvy o poskytnutí služby. Odstoupením spotřebitele od smlouvy se smlouva od počátku ruší.
  2. Spotřebitel:
    1. převezme zakoupený nebo objednaný produkt,
    2. zaplatí prodávajícímu dohodnutou kupní cenu v dohodnuté lhůtě splatnosti včetně nákladů na doručení produktu,
    3. potvrdí převzetí produktu e-mailem, svým podpisem, nebo podpisem jím pověřené osoby.
  3. Spotřebitel má právo na dodání produktu v množství, kvalitě, termínu, způsobem a místě dohodnutém smluvními stranami v závazné akceptaci objednávky. 

 

7. DODACÍ PODMÍNKY 

  1. Způsoby dodání produktu:
    Dodání zboží je možné následujícím způsobem:
    - doručování kurýrem GLS,
    - doručení na výdejní místo Packeta Z-Point

  2. Cena a platba:

Při objednávce produktu a doručování

poštovné + balné

Kurýrem, při hodnotě celkové objednávky do 1499 Kč včetně:

119 Kč

Kurýrem, při hodnotě celkové objednávky nad 1499 Kč:

0,00 Kč

Packeta, při hodnotě celkové objednávky do 1499 Kč včetně:

89 Kč

Packeta, při hodnotě celkové objednávky nad 1499 Kč:

0,00 Kč

Příplatek za dobírku:

39 Kč

 

Cena dodání zboží je platná v rámci území Slovenské republiky. Při zasílání zboží do zahraničí se přepravní náklady kalkulují individuálně na základě smlouvy o ceně přepravného mimo území Slovenské republiky.

Kupující je povinen zaplatit prodávajícímu kupní cenu produktu dohodnutou v kupní smlouvě v době uzavření kupní smlouvy včetně nákladů na doručení zboží (dále jen „kupní cena“) podle zák. č. 18/1996 Z. z. v platném znění formou:

- v hotovosti, přímo kurýrovi,

- bezhotovostním převodem na účet prodávajícího,

- kartou přes platební bránu na internetu. 

  1. V případě, že kupující zaplatí prodávajícímu kupní cenu bezhotovostním převodem, za den platby se považuje den, kdy byla celá kupní cena připsána na účet prodávajícího IBAN: SK54 0900 0000 0051 9807 6256, VS: číslo objednávky.
  2. Kupující je povinen zaplatit prodávajícímu kupní cenu za dohodnutý produkt ve lhůtě podle kupní smlouvy, nejpozději však při převzetí produktu.
  3. V případě, že kupující zaplatí prodávajícímu kupní cenu za produkt dohodnutý v kupní smlouvě, je kupující oprávněn odstoupit od kupní smlouvy a požadovat vrácení kupní ceny pouze v souladu s platnými právními předpisy SR.
  4. V případě, že kupující nezaplatí prodávajícímu celou kupní cenu při převzetí produktu, smluvní strany se dohodly, že prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy a požadovat po kupujícím náhradu za vzniklé náklady na objednání a dodávku nezaplaceného produktu.
  5. Ceny produktů uvedené na webové stránce prodávajícího jsou platné v okamžiku odeslání objednávky spotřebitelem.
  6. Kupní cena bude považována za zaplacenou připsáním celé kupní ceny na účet prodávajícího v případě platby převodem na účet prodávajícího, nebo uhrazením hotovosti kurýrovi.
  7. Prodávající si vyhrazuje vlastnické právo k produktu až do úplného zaplacení kupní ceny.
  8. Doklad o koupi vystavený na základě kupní smlouvy mezi prodávajícím a kupujícím je současně daňovým dokladem.
  9. Převzetí produktu kupujícím je zásadně možné až po jeho úplném zaplacení, pokud není dohodnuto jinak.
  10. K ceně produktu je připočtena cena přepravy produktu, jak je uvedeno výše v bodě 7.2.
  11. Produkt je prodáván podle požadavků kupujícího a vystavených vzorů, katalogů, typových listů, vzorníků prodávajícího umístěných na internetové stránce elektronického obchodu prodávajícího.
  12. Pokud se prodávající a spotřebitel nedohodnou jinak, je prodávající povinen objednávku spotřebitele splnit do 30 dnů od jejího doručení.
  13. Kupující převezme produkt způsobem, který je uveden v akceptaci objednávky kupujícího prodávajícím.
  14. Údaje o vlastnostech produktů, množství a ostatní údaje obsažené na internetové stránce elektronického obchodu prodávajícího jsou závazné.
  15. Místem dodání produktu je místo uvedené v akceptaci objednávky prodávajícím, pokud se smluvní strany nedohodnou v kupní smlouvě jinak.
  16. Prodávající dopraví produkt kupujícímu na adresu určenou v kupní smlouvě kupujícím. Produkt se považuje za dodaný okamžikem doručení produktu na adresu uvedenou v závazné akceptaci objednávky.
  17. V případě, že prodávající dopraví produkt kupujícímu na místo určené v kupní smlouvě kupujícím, kupující převezme zboží osobně nebo zajistí, aby zboží převzala osoba, kterou zmocní pro případ své nepřítomnosti k převzetí zboží uvedeného v kupní smlouvě, a podepíše protokol o doručení a předání zboží. Třetí osoba zmocněná k převzetí zboží uvedeného v kupní smlouvě je povinna předložit prodávajícímu originál nebo kopii kupní smlouvy a dokladu o zaplacení zboží a písemné plnou moc. Pokud bude nutné dodávku zboží opakovat z důvodu nepřítomnosti kupujícího v místě určeném v kupní smlouvě, všechny s tím vzniklé náklady hradí kupující, a to zejména opakované dodání zboží do místa určení v kupní smlouvě. Zboží se považuje za dodané okamžikem doručení zboží na adresu uvedenou v závazné akceptaci objednávky a převzaté okamžikem fyzického převzetí zboží kupujícím, resp. jeho oprávněným zástupcem, nebo odmítnutím převzetí zboží, které dopravce vyznačí v protokolu o doručení a předání zboží.
  18. Náklady spojené s vynesením (do patra apod.) nejsou zahrnuty v kupní ceně zboží a prodávající tyto služby není povinen kupujícímu poskytovat.
  19. Pokud kupující po doručení produkt zkontroluje a zjistí, že produkt má nějaké vady, tuto skutečnost oznámí prodávajícímu a uplatní u prodávajícího reklamaci produktu, resp. odstoupení od smlouvy u prodávajícího.
  20. Pokud prodávající nesplní smlouvu, protože objednaný produkt nemůže dodat nebo službu poskytnout, je povinen o tom bezodkladně informovat spotřebitele a do 14 dnů mu vrátit cenu zaplacenou za produkt nebo zálohu, pokud se prodávající a spotřebitel nedohodnou na náhradním plnění. Pokud se prodávající a spotřebitel nedohodnou na náhradním plnění, je prodávající povinen nahradit všechny prokázané náklady, které spotřebitel vynaložil na objednání produktu nebo služby. Při náhradním plnění je prodávající povinen spotřebiteli dodat produkt nebo poskytnout službu ve stejné kvalitě a ceně.

 8. NABYTÍ VLASTNICTVÍ A PŘECHOD
NEBEZPEČÍ ŠKODY NA ZBOŽÍ

 

Kupující nabývá vlastnické právo k produktu až úplným zaplacením celé kupní ceny za produkt.


9. AUTORSKÁ PRÁVA

Autorská práva se řídí Autorským zákonem č. 185/2015 Z. z. v platném znění.

 


10. ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY

  1. Kupující je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy ve lhůtě 30 dnů od převzetí produktu bez udání důvodu v souladu s ust. § 7 odst. 1 zákona č. 102/2014 Z. z. o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo provozovnu prodávajícího a o změně a doplnění některých zákonů.
    Prodávající je povinen převzít produkt a vrátit spotřebiteli nejpozději ve lhůtě 14 dnů ode dne doručení odstoupení od smlouvy cenu zaplacenou za produkt včetně nákladů, které spotřebitel vynaložil v souvislosti s objednáním zboží nebo služby. Náklady na vrácení produktu nese spotřebitel.
    Spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy, jejímž předmětem je:
    1. poskytnutí služby, pokud se její poskytování začalo s výslovným souhlasem spotřebitele a spotřebitel prohlásil, že byl řádně poučen o tom, že vyjádřením tohoto souhlasu ztrácí právo na odstoupení od smlouvy po úplném poskytnutí služby, a pokud došlo k úplnému poskytnutí služby,
    2. prodej zboží nebo poskytnutí služby, jejichž cena závisí na pohybu cen na finančním trhu, který prodávající nemůže ovlivnit a k němuž může dojít během běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy,
    3. prodej zboží zhotoveného podle zvláštních požadavků spotřebitele, zboží vyrobeného na míru nebo zboží určeného zvlášť pro jednoho spotřebitele, 
    4. prodej zboží, které podléhá rychlému snížení jakosti nebo zkáze,
    5. prodej zboží uzavřeného v ochranném obalu, který není vhodné vrátit z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů a jehož ochranný obal byl po dodání porušen,
    6. prodej zboží, které může být vzhledem ke své povaze po dodání neoddělitelně smíseno s jiným zbožím,
    7. prodej alkoholických nápojů, jejichž cena byla dohodnuta v době uzavření smlouvy, přičemž jejich dodání je možné uskutečnit nejdříve po 30 dnech a jejich cena závisí na pohybu cen na trhu, které prodávající nemůže ovlivnit,
    8. provedení naléhavých oprav nebo údržby, o které spotřebitel výslovně požádal prodávajícího; to neplatí pro smlouvy o službách a smlouvy, jejichž předmětem je prodej jiného zboží než náhradních dílů potřebných k provedení opravy nebo údržby, pokud byly uzavřeny během návštěvy prodávajícího u spotřebitele a spotřebitel si tyto služby nebo zboží předem neobjednal,
    9. prodej zvukových záznamů, obrazových záznamů, audiovizuálních záznamů, knih nebo počítačového softwaru prodávaných v ochranném obalu, pokud spotřebitel tento obal rozbalil,
    10. prodej periodického tisku s výjimkou prodeje na základě dohody o předplatném a prodej knih nedodávaných v ochranném obalu,
    11. poskytnutí ubytovacích služeb pro jiný než ubytovací účel, přeprava zboží, nájem automobilů, poskytnutí stravovacích služeb nebo poskytnutí služeb souvisejících s činnostmi v rámci volného času a podle které se prodávající zavazuje poskytnout tyto služby v dohodnutém čase nebo v dohodnuté lhůtě,
    12. poskytování elektronického obsahu jinak než na hmotném nosiči, pokud se jeho poskytování začalo s výslovným souhlasem spotřebitele a spotřebitel prohlásil, že byl řádně poučen o tom, že vyjádřením tohoto souhlasu ztrácí právo na odstoupení od smlouvy.
  2. Odstoupení od smlouvy kupující provede písemnou formou. Do odstoupení od kupní smlouvy podle předchozího bodu těchto všeobecných obchodních podmínek kupující uvede identifikaci kupujícího, číslo a datum objednávky, přesnou specifikaci produktu, způsob, jakým má prodávající vrátit již přijaté plnění, zejména číslo účtu a/nebo poštovní adresu.
    Spotřebitel je povinen nejpozději do 14 dnů ode dne odstoupení od smlouvy zaslat zboží zpět nebo jej předat prodávajícímu nebo osobě pověřené prodávajícím k převzetí zboží. To neplatí, pokud prodávající navrhne, že si zboží vyzvedne osobně nebo prostřednictvím jím pověřené osoby. Lhůta podle první věty se považuje za zachovanou, pokud bylo zboží předáno k přepravě nejpozději v poslední den lhůty.
  3. Prodávající při platném odstoupení od smlouvy vrátí kupujícímu kupní cenu včetně nákladů, které kupující vynaložil v souvislosti s objednáním a doručením produktu, pokud kupující spolu s produktem předloží prodávajícímu písemné doklady o vynaložených nákladech, které vynaložil v souvislosti s objednáním produktu.
  4. Za náklady, které kupující vynaložil v souvislosti s objednáním produktu, se považují náklady na uskutečnění objednávky, zejména cena za uskutečnění telefonického hovoru, kterým kupující učinil návrh na uzavření kupní smlouvy, nebo cena za připojení kupujícího na internetovou stránku prodávajícího, během níž kupující vyplnil a odeslal formulář k objednání zboží na internetové stránce, nebo napsal a odeslal e-mail s objednávkou zboží.

 

11. ZACHOVÁNÍ MLČENLIVOSTI

Kupující je povinen bezpodmínečně zachovat mlčenlivost o všech informacích, které jsou mu zpřístupněny v souvislosti s dodávkami od prodávajícího a které může považovat s ohledem na okolnosti jednoznačně za obchodní nebo firemní tajemství a které mají být zachovány jako důvěrné, s výjimkou informací známých z veřejných zdrojů.

 

12. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

  1. Prodávající si vyhrazuje právo na změnu těchto všeobecných obchodních podmínek. Povinnost písemného oznámení změny v těchto všeobecných obchodních podmínkách je splněna umístěním na internetové stránce elektronického obchodu prodávajícího.
  2. V případě, že je kupní smlouva uzavřena v písemné formě, jakákoli její změna musí mít písemnou formu.
  3. Smluvní strany se dohodly, že komunikace mezi nimi bude uskutečňována ve formě e-mailových zpráv.
  4. Na vztahy neupravené těmito všeobecnými obchodními podmínkami se vztahují příslušná ustanovení následujících zákonů a nařízení:
    1. Zákon č. 102/2014 Z. z. o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo provozovnu prodávajícího a o změně a doplnění některých zákonů,
    2. Zákon č. 22/2004 Z. z. o elektronickém obchodu a o změně a doplnění zákona č. 128/2002 Z. z. (ve znění platných novel),
    3. Zákon č. 250/2007 Z. z. o ochraně spotřebitele a o změně zákona Slovenské národní rady č. 372/1990 Sb. o přestupcích (ve znění platných novel),
    4. Zákon č. 40/1964 Z. z. Občanský zákoník (ve znění platných novel).
  5. Tyto všeobecné obchodní podmínky nabývají účinnosti vůči kupujícímu uzavřením kupní smlouvy.
  6. Pokud spotřebitel odstoupí od smlouvy, ponese náklady na vrácení produktu prodávajícímu podle § 10 odst. 3 zákona a pokud odstoupí od smlouvy uzavřené na dálku, i náklady na vrácení produktu, který vzhledem ke své povaze není možné vrátit prostřednictvím pošty.
  7. Kupující je případně povinen uhradit prodávajícímu cenu za skutečně poskytnuté plnění podle § 10 odst. 5 zákona, pokud spotřebitel odstoupí od smlouvy o službách poté, co udělil prodávajícímu výslovný souhlas podle § 4 odst. 6 zákona.
  8. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení zákona č. 250/2007 Z. z. o ochraně spotřebitele ve znění pozdějších předpisů.
  9. Doba trvání smlouvy – po dobu platnosti záruční doby, podmínky vypovězení smlouvy jsou uvedeny výše.
  10. Případná řešení vzniklého sporu je možné řešit i mimosoudně prostřednictvím vzájemné dohody.
  11. Vlastnické právo k předmětu smlouvy přechází na kupujícího až po zaplacení všech plateb uvedených ve smlouvě.
  12. Prodávající má právo na náhradu škody (podle ust. § 420 a násl. Občanského zákoníku) v případě, že si kupující objednal produkt, který nestornoval resp. neodstoupil od smlouvy, a zároveň od dopravce tento produkt nepřevzal, nebo po výzvě prodávajícího si v případě zvolení osobního odběru zboží nepřevzal ve stanovené lhůtě k odběru. Tímto jednáním kupující porušil svou povinnost, podle které je kupující povinen převzít objednané zboží.
  13. Při určování výše náhrady škody podle výše uvedeného bodu bere prodávající v úvahu především dopravní náklady a s tím spojené poplatky v případě zaslání produktu, náklady spojené s balením, expedicí a administrací objednávky, jakož i všechny ostatní náklady, které mu vznikly s realizací předmětné objednávky, a zároveň má právo si účtovat i ušlý zisk.
  14. Prodávající má právo i neuplatnit si právo na náhradu škody, nebo si uplatnit toto právo jen zčásti.

ALTERNATIVNÍ ŘEŠENÍ SOUDNÍCH SPORŮ

  1. Spotřebitel má právo obrátit se na prodávajícího se žádostí o nápravu e-mailem na: info@littleluna.cz , nebo písemně na adresu: Little Luna s. r. o., Pod lesom, 044 20 Malá Ida, Slovensko, IČO: 51 775 751, pokud není spokojen se způsobem, kterým prodávající vyřídil jeho reklamaci, nebo pokud se domnívá, že prodávající porušil jeho práva. Pokud prodávající odpoví na tuto žádost zamítavě nebo na ni neodpoví do 30 dnů od jejího odeslání, má spotřebitel právo podat návrh na zahájení alternativního řešení sporu subjektu alternativního řešení sporů (dále jen subjekt ARS) podle zákona 391/2015 Z. z. Subjekty ARS jsou orgány a oprávněné právnické osoby podle § 3 zákona 391/2015 Z. z. Návrh může spotřebitel podat způsobem stanoveným podle § 12 zákona 391/2015 Z. z.

  2. Spotřebitel může podat stížnost i subjektům alternativního řešení sporů RSO, které jsou uvedeny online na http://www.economy.gov.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov.

  3. Alternativní řešení sporů může využít pouze spotřebitel – fyzická osoba, která při uzavírání a plnění spotřebitelské smlouvy nejedná v rámci předmětu své podnikatelské činnosti, zaměstnání nebo povolání. Alternativní řešení sporů se týká pouze sporu mezi spotřebitelem a prodávajícím vyplývajícího ze spotřebitelské smlouvy nebo souvisejícího se spotřebitelskou smlouvou.

Alternativní řešení sporů se týká pouze smluv uzavřených na dálku. Alternativní řešení sporů se netýká sporů, kde hodnota sporu nepřevyšuje částku 20 EUR. Subjekt ARS může po spotřebiteli požadovat úhradu poplatku za zahájení alternativního řešení sporu maximálně do výše 5 EUR s DPH.



POUČENÍ O UPLATNĚNÍ PRÁVA SPOTŘEBITELE

NA ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY 

  1. Právo na odstoupení od smlouvy.
    Máte právo odstoupit od této smlouvy bez uvedení důvodu ve lhůtě 30 dnů. Lhůta pro odstoupení od smlouvy uplyne po 30 dnech ode dne převzetí produktu. Při uplatnění práva na odstoupení od smlouvy nás informujte o svém rozhodnutí odstoupit od této smlouvy jednoznačným prohlášením (například dopisem zaslaným poštou, faxem nebo e-mailem) na adrese: info@littleluna.cz. K tomuto účelu můžete použít vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy, který se nachází na adrese: Little Luna s. r. o., Pod lesom 745/34, 044 20 Malá Ida, Slovensko, IČO: 51 775 751, nebo na tomto odkazu: Formulář pro odstoupení od smlouvy.
    Lhůta pro odstoupení od smlouvy je zachována, pokud zašlete oznámení o uplatnění práva na odstoupení od smlouvy před tím, než lhůta uplyne.
  2. Důsledky odstoupení od smlouvy.
    Po odstoupení od smlouvy vám vrátíme všechny platby, které jste uhradili v souvislosti s uzavřením smlouvy, zejména kupní cenu včetně nákladů na doručení zboží k vám.
    Platby vám budou vráceny bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy nám bude doručeno vaše oznámení o odstoupení od této smlouvy. Jejich úhrada bude uskutečněna stejným způsobem, jaký jste použili při vaší platbě, pokud jste výslovně nesouhlasili s jiným způsobem platby, a to bez účtování jakýchkoli dalších poplatků.
  3. Pokud máte zájem, můžete vyplnit a zaslat vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy nebo jakékoli jiné jednoznačné prohlášení o odstoupení od smlouvy také elektronicky: Formulář pro odstoupení od smlouvy.  Pokud využijete tuto možnost, přijetí odstoupení od smlouvy vám bezodkladně potvrdíme na trvanlivém nosiči (například e-mailem).
  4. Lhůta se považuje za zachovanou, pokud produkt odešlete zpět před uplynutím 30denní lhůty.
    Odpovídáte pouze za jakékoli snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání s ním jiným způsobem, než jaký je nezbytný ke zjištění povahy, vlastností a funkčnosti produktu.
  5. Informace uvedené v tomto poučení tvoří neoddělitelnou součást smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo provozovnu prodávajícího a mohou být změněny pouze s výslovným souhlasem obou smluvních stran.
  6. Kupující odesláním objednávky a stisknutím tlačítka „objednávka s povinností platby“ výslovně potvrzuje, že byl seznámen s tím, že součástí objednávky je povinnost zaplatit cenu.
  7. Prodávající bezodkladně po uzavření smlouvy uzavřené na dálku, nejpozději spolu s dodáním produktu, poskytuje spotřebiteli potvrzení o uzavření smlouvy na trvanlivém nosiči.
    Potvrzení obsahuje:
    - všechny informace uvedené v § 3 odst. 1 zákona, pokud prodávající neposkytl tyto informace spotřebiteli na trvanlivém nosiči již před uzavřením smlouvy uzavřené na dálku.
  8. Kupující může odstoupit od smlouvy, jejímž předmětem je dodání produktu, i před začátkem běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy.
  9. Kupující může uplatnit právo na odstoupení od smlouvy podle § 7 odst. 1 zákona u prodávajícího v listinné podobě nebo v podobě záznamu na jiném trvanlivém nosiči; pokud byla smlouva uzavřena ústně, k uplatnění práva spotřebitele na odstoupení od smlouvy postačí jakékoli jednoznačně formulované prohlášení spotřebitele vyjadřující jeho vůli odstoupit od smlouvy.
    Spotřebitel může použít formulář pro odstoupení od smlouvy, který mu předal prodávající.
  10. Lhůta pro odstoupení od smlouvy se považuje za zachovanou, pokud oznámení o odstoupení od smlouvy bylo odesláno prodávajícímu nejpozději v poslední den lhůty podle § 7 odst. 1 zákona.
  11. Důkazní břemeno o uplatnění práva na odstoupení od smlouvy nese kupující.

POVINNOSTI PRODÁVAJÍCÍHO PŘI ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY 

  1. Prodávající je povinen bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne doručení oznámení o odstoupení od smlouvy vrátit kupujícímu všechny platby, které od něj přijal na základě smlouvy nebo v souvislosti s ní; tím není dotčeno ustanovení § 8 odst. 5 zákona.
  2. Prodávající je povinen vrátit kupujícímu platby podle odstavce 1 stejným způsobem, jaký použil spotřebitel při své platbě. Tím není dotčeno právo kupujícího dohodnout se s prodávajícím na jiném způsobu platby, pokud v souvislosti s tím kupujícímu nebudou účtovány žádné další poplatky.
  3. Prodávající není povinen uhradit kupujícímu dodatečné náklady, pokud si kupující výslovně zvolil jiný způsob doručení, než je nejlevnější běžný způsob doručení nabízený prodávajícím. Dodatečnými náklady se rozumí rozdíl mezi náklady na doručení, které si zvolil kupující, a náklady na nejlevnější běžný způsob doručení nabízený prodávajícím.
  4. Při odstoupení od smlouvy, jejímž předmětem je prodej produktu, není prodávající povinen vrátit kupujícímu platby podle odstavce 1 dříve, než mu bude produkt doručen nebo dokud spotřebitel neprokáže zaslání produktu zpět prodávajícímu, ledaže prodávající navrhne, že si produkt vyzvedne osobně nebo prostřednictvím jím pověřené osoby.



POVINNOSTI A OPRÁVNĚNÍ SPOTŘEBITELE PŘI ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY 

  1. Spotřebitel je povinen nejpozději do 30 dnů ode dne odstoupení od smlouvy zaslat zboží zpět nebo jej předat prodávajícímu nebo osobě pověřené prodávajícím k převzetí zboží. To neplatí, pokud prodávající navrhne, že si zboží vyzvedne osobně nebo prostřednictvím jím pověřené osoby. Lhůta podle první věty se považuje za zachovanou, pokud bylo zboží předáno k přepravě nejpozději v poslední den lhůty.
  2. Při odstoupení od smlouvy nese kupující pouze náklady na vrácení produktu prodávajícímu, nebo osobě pověřené prodávajícím k převzetí produktu. To neplatí, pokud prodávající souhlasil, že je ponese sám, nebo pokud si nesplnil povinnost podle § 3 odst. 1 písm. i) zákona.
  3. Kupující odpovídá jen za snížení hodnoty produktu, které vzniklo v důsledku takového nakládání s produktem, jež přesahuje nakládání potřebné ke zjištění vlastností a funkčnosti produktu. Kupující neodpovídá za snížení hodnoty produktu, pokud si prodávající nesplnil informační povinnost o právu spotřebitele odstoupit od smlouvy podle § 3 odst. 1 písm. h) zákona.

 

V Košicích, dne 01.01.2024